PICIT PICIT

penulis belog

penulis belog
Page Graphics
masih lapanbelas tahun bakal menuntut di uitm arau perlis dalam bidang pengurusan perniagaan (perbankan) masih single dan menari adalah minat saya

♥soul sister♥

i write , you read

Sunday, June 20, 2010

tutorial kotak pink

alamak tiba tiba saja ada yang request(sherah)macammana nak buat kotak kotak pink macam dalam entry saya sebelum ini ..

okay okay sebenarnya sebelum ini dah 2-3 kali fail saya buat dan hanya kakak liyana lunia yang telah berjaya mengajar saya dengan berjaya sila sila semua tepuk tangan pada beliau .


okay sebelum tu wajib tengok gambar boyfie saya dulu ,KAHKAHKAH





OMG saya sangat sayang beliau ,KAHKAHKAH (tahuu tiada kena mengena) -____-


mari kita mulakan kelas kita:


dashboard---->layout---->edit HTML--->TICK expand widget

picit ctrl+f untuk memudah kan pencarian kemudian cari word ini
.post blockquote

then highlight word ini yee:


.post blockquote {
margin:1em 20px;
}

copy dan paste dengan yang d bawah ini:


.post blockquote {
background: #FFCC99;
-moz-border-radius-topleft: 10px;
-moz-border-radius-bottomright: 10px;
padding: 6px;
Border: 1px solid #ff0d62;
margin:1em 20px;
}



okayy dah habes ini yang betul betul simple punya ,saya pun bukan pandai sangat tapi usaha tangga kejayaan ,KAHKAHKAH okay dah.

lepas itu kan kalau nak tengok hasilnya silalah pergi dekat new post lepas tu tulis something contoh:

saya seorang budak comel


kemudian highlightkan word yang nak ada dalam kotak itu then picit  simbol quote kemudian preview kalau dah berjaya cakap tahniah dekat diri sendiri ,kalau tak berjaya cuba lagi ingat usaha tangga kejayaan ,KAHKAHKAH


credit to:
kakak liyana lunia (sahaja sebut banyak kali sebab tak nak lupa diri)


4 comments:

comment kalau berani